Jak sobie radzą dolnośląskie kluby w internecie? Jak wyglądają ich strony , a jak funkcjonują w social mediach? Blog dolfutbol.pl sprawdził, które kluby rządzą w sieci, a które sobie zupełnie z tym nie radzą. Oto ranking DOLNOŚLĄSKIE KLUBY W INTERNECIE cz. I, która obejmuje zespoły od ekstraklasy do klasy okręgowej.
Cztery jedenastki z Dolnego Śląska. Która najmocniejsza?
Jak cię nie ma fejsie, to nie istniejesz – to stwierdzenie popularne wśród młodzieży. Czy można je odnieść również do klubów piłkarskich? Z pewnością byłoby to hasło idące zbyt daleko. Jak bowiem sprawdziliśmy, wiele z nich w sieci nie ma w ogóle, bądź istnieje w bardzo ograniczonym zakresie, a na boisku radzi sobie całkiem dobrze. Więc można… Pytanie tylko – czy nie szkoda? Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy posiadanie strony internetowej i kont na portalach społecznościowych nigdy nie było tak proste.
O tym, że posiadanie fajnej strony klubowej, profilu na facebooku, twitterze, youtubie (i innych) to obowiązek każdego profesjonalnego klubu, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. I większość radzi sobie z tym lepiej lub gorzej. Oczywiście im wyższa liga tym lepiej, choć już na poziomie III ligi (aż trudno w to uwierzyć!) oraz IV ligi nie brakuje klubów, gdzie działalność w sieci leży zupełnie.
RANKING KLUBÓW W INTERNECIE
Trudno znaleźć racjonalne wytłumaczenie, dlaczego tak się dzieje. Zwłaszcza w przypadku drużyn, które dobrze sobie radzą organizacyjnie i sportowo. W końcu założenie i prowadzenie strony internetowej to nie jest wielką filozofią, ani nie generuje ogromnych kosztów. Tym bardziej, że istnieje platforma (futbolowo.pl), gdzie jest to darmowe i mocno uproszczone. Pozostają więc chęci i trochę samozaparcia.
I być może właśnie tego ostatniego brakuje. Okazuje się bowiem, że wiele stron na futbolowo.pl powstało, ale po jakimś czasie przestawały być aktualizowane. Podobnie dzieje się bardzo często również z fanpage’ami.
Bez względu na to, jakie są przyczyny braku strony lub prowadzenie jej w kiepski sposób, takie zachowanie dziwi. Zwłaszcza na poziomie III lub IV ligi, ale także w okręgówce. Jak bowiem włodarze tych klubów chcą np. pozyskać sponsorów, gdy nie mogą im zaproponować najprostszej rzeczy w zamian – loga z linkiem do strony sponsora czy tekstu o nim na stronie klubowej czy fanpage’u.
Tym bardziej cieszy, że w regionie nie brakuje stron, które można z czystym sumieniem polecić zarówno kibicom, jak i sponsorom. Sprawdziliśmy, które z nich rządzą w sieci.
W kolejnych częściach rankingu sprawdzimy, jak sobie z tym tematem radzą kluby w niższych liga piłkarskich
Jak powstał ranking Dolnośląskie Kluby w Internecie? Ocenialiśmy strony klubowe oraz działalność klubów w social mediach (facebook, twitter, youtube i inne, jeśli były).
Strony były oceniane w czterech kategoriach, kolejne punkty przyznawane były za jakość i częstotliwość wpisów w SM:
- informacje/aktualizacja: 1 – 10 pkt.
- szata graficzna: 1 – 5 pkt.
- funkcjonalność/zawartość: 1 – 7 pkt.
- struktura/nawigacja: 1 – 4 pkt.
- facebook: 1 – 4 pkt.
- twitter: 1 – 2 pkt.
- youtube: 1 – 2 pkt.
Maksymalnie można było uzyskać 34 punkty. Jak widać, premiowana była przede wszystkim aktualność oraz zawartość stron, nieco mniej (choć także) ich szata graficzna i nawigacja. Podobnie było w przypadku facebooka (większość klubów tylko na tym portalu społecznościowym prowadzi jakieś działania).
Brakuje mi strony Krokusa Kwiatkowice z okręgu legnickiego. Mają i stronę prowadzoną na bieżąco, jak i fanpage na Facebooku. Pozdrawiam
Pierwsze zestawienie dotyczy zespołów do okręgówki włącznie. Oczywiście planuję zrobić podobne na temat A i B klasy, niestety to bardzo czasochłonne jest, więc powstanie później. Ale na 99 procent powstanie 😉
Porownujac strone Chrobrego i Miedźi to strona Miedzi jest bardziej rozbudowana wiec dziwie sie ze Chrobrego strona jest wyzej oceniona